Saturday 17 December 2016

KINRARA RESORT




Cuti sekolah akhir tahun kali ini di mulakan dengan percutian di tengah bandar. Agak menghairankan juga bila sebut bercuti di kawasan bandar ini. Tetapi percutian inilah yang kami pilih untuk minggu pertama cuti persekolahan bagi mengelak kesesakan di lebuhraya ke utara atau ke selatan tanahair.



Ruang legar serta lobi Kinrara Resort ini agak sederhana.Wifi percuma di sediakan di seluruh kawasan resort ini.


Kami tempah dua bilik melalui www.booking.com serta membuat permintaan untuk bilik bersambung. Setibanya kami di sini pihak hotel memberitahu permintaan atas talian tidak diambil peduli melainkan pengunjung menempah secara terus dengan pihak resort. Walau bagaimana pun kami berterima kasih dengan Encik Shukor dari front desk yang memberi bilik berhadapan kolam renang kanak-kanak.


Terdapat pilihan bilik menghadap kolam dan menghadap taman. Kolam pula terdapat dua pilihan,kolam dewasa dan kolam kanak-kanak.Jangan percaya booking.com yang declare semua bilik menghadap kolam. Anda akan tertipu.



Melepak di sini best jugak. Air bancuh sendiri yer , tiada coffee house berdekatan.


Bilik kami berhadapan kolam kanak-kanak. Bilik nombor 1 dan 3 dari kiri di tingkat bawah bangunan seperti dalam gambar di atas. Bilik 2 dan 4 pula dari satu keluarga yang lain. Pelik juga sebab bilik bersebelahan adalah bilik bercantum.Mengapa perlu di asingkan ? Adakah atas sebab permintaan keluarga tersebut atau kesalahan dari pihak resort , kami pun tak tahu.


Apa-apa pun bilik memang terbaik dari kebersihannya.


Lelaki satu bilik dan perempuan satu bilik. Tahulah apa yang akan terjadi jika lelaki je satu bilik.


Bilik akan menjadi taman permainan jika permintaan untuk berendam dalam kolam lambat di turutkan.


Berendam di kolam kanak-kanak. Agak privacy kolam yang dikelilingi bilik-bilik ini.


Ini pula kolam dewasa. Agak memanjang kolamnya. Kami dapati tiada rakyat luar di resort ini. Maknanya tiadalah pemandangan yang agak menguji keimanan di sini. Agak selamat.


Ini restoran di Kinrara Resort ini. Untuk sarapan pagi,menunya agak biasa. Tak banyak sangat pilihan menunya.



Yang menarik adalah pemandangan padang golf nya. Sungguh tenteram sambil menghirup kopi panas sruuppp...sruuupppp....


Kesimpulannya tempat ini sesuai untuk dijadikan tempat berehat dihujung minggu bersama keluarga. Tak perlu berjalan jauh keluar kota hanya untuk berendam di kolam renang.Tempat makan sekitar resort juga banyak. Kebersihan bilik amat memuaskan hati kami.



















No comments:

Post a Comment