Saturday 2 July 2016

Grand Lexis PD



Berehat sebentar pada bulan ramadhan tahun ini di chalet atas laut .


Lexis ni ada 2 kat area sini, Grand Lexis hotel dan Lexis hotel. Mula-mulanya agak keliru kerana keduanya menyediakan chalet di atas laut. Tetapi Grand Lexis sahaja yang menyediakan kolam renang di dalam biliknya.


Hotel yang menyediakan chalet di atas lautan pula ada beberapa buah di sepanjang pantai Port Dicson ini sehinggalah ke Sepang. Semuanya menarik untuk dilawati.


Grand Pool Villa di Grand Lexis menjadi pilihan kami memandangkan biliknya besar dan mempunyai kolam keluarga di dalam unit penginapan.


Grand Pool Villa ini pula ada dua jenis unit. Unit atas atau unit bawah. Kalau unit atas boleh tengok bintang-bintang sambil mandi-manda di kolam pada waktu malam.Unit bawah pula kolamnya agak privasi beserta lantai bercermin untuk melihat air laut.


Unit bawah menjadi pilihan kami.Si kecil pada mulanya agak takut nak memijak cermin lutsinar ini.Tetapi selepas abangnya melompat-lompat di situ,barulah dia memberanikan diri untuk memijak lantai tersebut.




Meja kopi di luar sesuai untuk berehat sambil memerhatikan anak-anak mandi manda.


Tak sabar untuk terjun.





Sudah berani untuk memijak dan melompat di sini.




Anjung tinjau juga disediakan di sini untuk berehat di waktu petang.



Bersahur di dalam bilik.Juadah berbuka pula boleh didapati di pasar ramadan di bandar Port Dickson. Kedai-kedai makanan juga banyak terdapat di sekitar hotel ini. Jadi tak perlu risau mengenai makanan.



Bersenam ?? Silakan.





Ruangan bilik salinan pakaian. Sangat besar.



Kolam nya agak dalam untuk anak-anak kecil bawak 4 kaki tinggi .Pastikan pelampung dibawa sendiri. Berendamlah sepuas hati anda kerana kolam ini cukup privasi.



No comments:

Post a Comment